Korsholmsesplanaden 44, 2. vån
65100 Vasa
tel. +358 44 709 1141
e-post: info(at)pohy.fi
Mån–tor kl. 9–14, fre 9–13.
(Toimisto on suljettu 23.6. – 1.8.25)
Viestinnästä voimaa yhdistystyöhön -koulutuskokonaisuus
Onko yhdistyksesi suunta hukassa ja viestintä tuntuu vaikealta? Haluatko kehittää yhdistyksesi viestintää ja saada uusia ideoita myös jäsenhankintaan?
Tervetuloa mukaan kolmiosaiseen viestintäkoulutukseen, jossa yhdistysviestintää käydään läpi strategiasta käytännön toteutukseen. Käytännönläheinen koulutus sopii kaikille viestinnästä innostuneille yhdistysaktiiveille!
Kouluttajana toimii viestinnän asiantuntija Katja Lösönen, jolla on laaja kokemus yhdistystyöstä ja järjestöviestinnän kehittämisestä.
Koulutukset järjestetään POHY:n tiloissa osoitteessa Korsholmapuistikko 44. Koulutuspäivät ovat 14., 22. ja 29.5.24. klo 18.00-21.00.
Koulutuskokonaisuuden hinta on 200 € / yhdistys. Yhdellä maksulla yhdistyksestä voi osallistua kaksi henkilöä.Ilmoittautumiset suoraan kouluttajalle osoitteeseen katja@katjalosonen.fi. 6.5.24 mennessä. Kurssi toteutuu, jos ilmoittautuneita yhdistyksiä on vähintään kymmenen. Kurssin kieli on suomi.
Koulutusosiot:
Osa 1. Strateginen viestintä 14.5.2024 klo 18.00–21.00
Onnistunut viestintä lähtee selkeistä tavoitteista. Työpajassa pohditaan yhdistyksien viestintää kokonaisuutena. Millainen viestintä tukee tavoitteita ja miksi suunnitelmallisuus on tärkeää? Kenelle yhdistyksen tulisi viestiä ja miten? Miten verkostomainen toimintaympäristö vaikuttaa yhdistyksien viestintään?
Osa 2. Kiinnostava ja innostava viestintä 22.5.2024 klo 18.00–21.00
Miksi rohkeus, aitous ja visuaalisuus ovat tärkeitä elementtejä yhdistyksien viestinnässä? Millainen viesti tavoittaa, millaiset kuvat kiinnostavat ja mitä viestintäkanavia kannattaisi käyttää? Koulutusosiossa käydään läpi viestinnän tehokeinoja ja viestintään liittyviä työkaluja.
Osa 3. Näkyvyys ja jäsenhankinta 29.5.2024 klo 18.00–21.00
Jokaisen yhdistyksen tärkein voimavara on sitoutunut ja uudistuva jäsenistö. Millaisia mahdollisuuksia viestinnällä on jäsenhankinnassa? Miten yhteistyöverkostoja ja lehdistösuhteita rakennetaan? Miten viestintää voi hyödyntää myös varainhankinnassa?